.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رونمايي از خاطرات رزمندگان مازندراني

مراسم رونمايي از اين سه كتاب ‪ ۳۱‬خرداد با حضور مرتضي سرهنگي، مدير مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگ و ادب پايداري در شهر ساري برگزار مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از انتشارات سوره مهر، حسن و حسين شيردل كار مصاحبه و تدوين خاطرات رزمندگان مازندراني را انجام داده‌اند كه تاكنون سه كتاب -ماه در ميدان مين>،-باران‌هاي هفت تپه>و -شب موصل> از اين دو نويسنده، منتشر شده كه انتشارات سوره مهر به تازگي، چاپ اول دو كتاب -ماه در ميدان مين>،-باران‌هاي هفت تپه> را منتشر و كتاب -شب موصل> را نيز تجديد چاپ كرده است.

كتاب- شب موصل> خاطرات اسارت محمد حسين منصف است. وي در پي آشنايي با امام خميني (ره) با جريانات انقلاب و دفاع مقدس همساز شد. منصف در يكي از روزهاي جنگ اسير شد و ‪ ۷‬سال را در بند اسارت گذراند. اتفاقاتي كه در اين دوران براي وي رخ داده است، بهانه‌اي براي تدوين خاطراتش بود.

قالب كتاب -شب موصل>، روايي و داستاني است، اما فضاي پژوهشي نيز دارد.

محمد حسين منصف در اين كتاب به بيان خاطرات روزهاي اسارات خود در قالبي پژوهشي تمايل داشته كه با همين سبك انجام شد.

-باران‌هاي هفت تپه> خاطرات نادر بذري است. وي به همراه دو برادرش، وارد جبهه شدند. از ويژگي‌هاي خاطرات نقل شده در اين كتاب، نحوه شهادت برادران نادر است كه هر دو، مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفتند.

خاطرات جواد منصف نيز در كتاب -ماه در ميدان مين> نقل شده است. وي در ‪۱۱‬ سالگي به همراه پدر و ‪ ۳‬برادرش، به جبهه رفت و به عنوان تخريب چي در آنجا فعاليت داشته است. هر دو كتاب در قالب روايي و داستاني تدوين شده اند.

كتاب‌هاي -ماه در ميدان مين> (خاطرات جواد منصف)، -شب موصل> (خاطرات اسارت محمدحسين منصف) و -باران‌هاي هفت تپه> (خاطرات نادر بذري) نوشته حسن و حسين شيردل، توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.